FOR SALE – má u nás namále…

clothes-on-sale-2292953

V poslední době se nám tu rozmohl takový nešvar! A sice magické slůvko SLEVA, které nabývá obzvláště gigantického významu v období před a po vánočních svátcích. Trochu jsem se nad ním filozoficky zamyslela, trochu jsem si ohledně něj zagooglila a rozpitvala jsem ho po svém. Snad se na mě naši zákazníci nebudou zlobit – ale upřímně, my to slovo dost neradi slyšíme. Zvláště, pokud jím začíná, prostředí či končí (a to je poslední dobou velmi často) téměř každý telefonát či e-mail. A to ještě ani nevíme, zda u nás jako zákazník vůbec cokoliv nakoupíte.

Co říká o slově SLEVA Wikipedie?  – aneb cituji: „Sleva je cenové zvýhodnění, které poskytuje dodavatel odběrateli, prodávající zákazníkům. Možnost poskytnout slevy je jedním z marketingových nástrojů, jak poptávku přiklonit na svou stranu. Pro prodávajícího je to ale také příležitost prodat zásoby, které již dlouho leží skladem a tím vytvořit prostor pro nové zboží. Cenové zvýhodnění může prodávající poskytnout slevou nebo speciální nabídkou. Podstatou slev v maloobchodě je důvěra lidí, že kupují produkt, který má vyšší hodnotu za nižší cenu. Lidé věří, že nákupem zboží ve slevě ušetří na nákup jiného zboží. Při obchodování na úrovni podnikatelů je nejčastěji používáno skonto a bonus jako nástroj cenového zvýhodnění.“

No a co na to říkáme my?

Ano, využíváme marketingové nástroje. Ale nesoutěžíme, jen proto abychom prodali. S nikým. Zlevňujeme věci, které máme skladem dlouhodobě, produkty s mírnou estetickou vadou – jako je poškrábání či drobné chyby ve výpalu porcelánu, produkty s drobnými otluky, škrábanci v kovu či odchylkami v dekoračním motivu nebo lince atd. Někdy do slev zařadíme i zcela kvalitní a mimořádné kusy, a sice ty, které se přestanou nebo přestaly vyrábět. Jejich majitelé se tak stávají držiteli jedinečných kusů, které už po nich prostě nikdo mít nebude.

Dopravu zdarma poskytujeme jen výjimečně. Přepravujeme totiž křehké zboží, a to jak od výrobce k nám, tak od nás zase k vám – zákazníkům… a díky charakteru zboží nás to stojí nemalé finance. Dokonce to dost omezuje i výběr přepravců, protože u některých nejmenovaných byste se přepravy podobných věcí nedočkali anebo byste se jednoduše za ni nedoplatili.

Speciální nabídky – to snad ani neděláme. Taky nesmyslně nenavyšujeme ceny zboží, abychom pak následně mohli poskytnout magickou SLEVU každému. Což se dneska stává takřka běžnou praktikou. Obrázky cenovek, kde je původní nižší cena přelepena cenou vyšší, a to vše je pak opět přelepené nějakou to slevou, která ve výsledku přesahuje cenu původní – ty internetem kolují mezi námi už řadu let. Jen to slovo SLEVA, má prostě zázračnou moc a lidé na ně slyší.

My asi moc ne. My totiž nechceme prodávat za každou cenu, chceme prodávat za cenu naši. Za cenu původu zboží s bonusem kvalitní ruční práce při jeho výrobě, a za cenu služeb a servisu, který je s těmito produkty vždy úzce spojený.

Abyste tomu rozuměli… Jsme malá z větší části rodinná firma o třech lidech, jmenujeme se, na vaše e-maily u nás neodpovídá robot, vaše telefony nezvedá zákaznická linka, vaše reklamace neřeší reklamační oddělení… Každý kousek zboží pro vás objednáme, převezmeme od dopravce a zabalíme my osobně (dokonce i náš šéf, když na to přijde). Jsme ochotni vám kdykoliv poradit, po dohodě přijet, když je to potřeba. Obvykle pracujeme i mimo pracovní dobu – pokud je po ruce připojení a počítač.

Zato jsme rádi, když jsou vaše domovy naší součástí aspoň prostřednictvích fotek a zpětných vazeb, které nám zasíláte. Když naše světla svítí a vypínače vypínají bez reklamací – je to pro nás největší bonus, jaký můžeme mít. Je to jednoduché a je to tak.

Právě proto nezlevňujeme a neopatřujeme 80 % našich produktů líbivou ceduličkou s oním slůvkem. A pokud ano, má to přesně daná pravidla, kterých se drží každý z nás bez výjimek. Věříme, že to chápete. Už kvůli vám samotným. Máme-li udržet náš standart, nechceme ani nepotřebujeme uzavírat zlevněné obchody. Ceníme si vás i nás. Oboustranně.

A děláme to rádi.

Váš tým NeNo – Zuzana, Jana a Milan