Blog

Výstava svítidel a vypínačů ve Frankfurtu nad Mohanem

443d628eb282d5de28bd332ac8a60cd6f4207e81

Je neděle 13. března 2016. Vyjíždíme z Brna zhruba v 11:30 hod. místního času. Cílem je Frankfurt nad Mohanem, Německo – výstava svítidel a produktů pro elektroinstalace

LIGHT&BUILDING 2016 Frankfurt am Main“ – probíhající ve dnech 13. – 18. 3. 2016. Jsme plní očekávání a těšíme se, že najdeme nové produkty, navážeme zajímavé spolupráce a inspirujeme  se tak pro další práci. V Brně se k nám pak připojí i Radim Křůpala, majitel firmy IQ Budovy s.r.o., která vybavuje interiéry inteligentními systémy ovládání a se kterou dlouhodobě spolupracujeme.

Restaurace Na Spilce

Interiér plzeňské restaurace s pivovarem Na Spilce

Tak napůl pracovní zastávkou je Plzeň, restaurace Na Spilce. Máme hlad, proto využijeme situace a spojíme příjemné s užitečných. V budově historického pivovaru se nejen najíme, ale také ochutnáme pivo, které přímo tady tak dobře vaří. Spokojení a s plnými žaludky pak už jen přejíždíme hranice, obdivujeme krajinu a především pak šířku a kvalitu německých dálnic. Všem třem, coby aktivním řidičům, plesají naše šoférská srdce blahem. Konečně se trochu umoudřilo počasí a z pochmurna se dělá hezký den, tak si ho také naplno užíváme.

File 17.03.16 9 26 32

Západ slunce nad německou dálnicí

Do motelu v příměstské části Frankfurtu nakonec přijíždíme navečer. Náš pokus sehnat otevřený obchod a nakoupit si něco k jídlu selhává. Tady je ještě svět v pořádku a lidé v neděli prostě odpočívají. I podnikatelé. V kufru máme malý proviant, něco tekutého a s tím pevným do žaludku nás nakonec zachrání Radim s pečlivě nachystanou výslužkou z domova. Záhy se láskyplně usmíváme na zlatavý řízek mezi dvěma skývami voňavého chleba. Inu, česká klasika je česká klasika. Než jdeme spát, ještě klábosíme, jen tak o všem, co nám přijde do řeči.

Frankfurt večeře z domu

Řízky snědeny! Pracovní přípravy a soustředění pokračují v plném proudu…

V pondělí ráno už jsou místní obchody dokořán. Aspoň si můžeme obstarat dobrou snídani. Najíme se a hned nato cestujeme na výstaviště příměstským vlakem. Vstupenka na výstavu zakoupená předem nás opravňuje k dopravě místními prostředky v rámci dané oblasti zdarma. Geniální! Proč to u nás nejde? Komfort cestování raději nesrovnáváme. Nebylo by to adekvátní.

Do expozic výstavy LIGHT&BUILDING 2016 nakonec vstupujeme těsně po deváté hodině ranní. Naše kroky směřují zejména ke stánkům se svítidly a elektroinstalačním materiálem. Proplétáme se mezi přehršli hypermoderních a kýčovitých svítidel a hledáme to své. Nakonec také obdivujeme pár zajímavých produktů a domlouváme se na spolupráci, abychom je mohli co nejdříve uvést na náš trh.

Líbí se nám esteticky přívětivá keramická světla španělské firmy Pott,

Svítidla Pott

minimalistická svítidla belgické značky Zangra

Svítidla ZANGRA

Za největší úspěch ale považujeme předběžnou dohodu s Německou firmou THPG, která je nejstarším výrobcem bakelitových vypínačů v Německu a vlastní patent na otočný mechanismus vypínače udělený v roce 1910.

THPG - vypínače sklo

otočný vypínač se skleněným rámkem firmy THPG

Odjíždíme pozdě odpoledne. Unavení, se skoro 16 km v nohou, ale plní radosti a inspirace z nových objevů. Těšíme se, že se o ně brzy podělíme i s vámi!

File 17.03.16 9 40 44

Srdečný pozdrav z Německa…

Boris a Milan Bláhovi … NeNo Design Ltd. ve Frankfurtu nad Mohanem:)